21:49

Następczyni - cytaty

Dzisiaj kolejna porcja moich ulubionych cytatów z książki. Tym razem do listy dołączają cytaty z Następczyni.

1.
Nie jestem pewien, czy istnieje los lub przeznaczenie, ale mogę ci powiedzieć, że czasem to, czego pragniesz, pojawia się w drzwiach tylko po to, by cię odtrącić. A mimo to jakimś cudem zyskujesz pewność siebie.
2.
 - To dziwne - zauważyłam, wybierając jedno zgłoszenie. - Nie chciałabym nikogo oceniać na niewidziane, ale spójrzcie na to. Znalazłam tu trzy błędy ortograficzne.
   Mama wzięła ode mnie formularz.
- Może po prostu się denerwował.
- Albo jest idiotą - podsumowałam.
- Nie bądź dla nich taka surowa, skarbie. Dla nich to także przerażające. - May zachichotała.

3.
- Wasza wysokość - przywitał się ze mną.
- Dla pana ''wasza królewska nieznośność''

4.
- Wasza królewska mość - przywitał mnie jedwabistym głosem, chyląc się w ukłonie.
- Wasza wysokość - poprawiłam go.
- Ależ nie trzeba. Wystarczy  Ean.
Przechylił głowę i uśmiechnął się lekko.
- To było okropne -oznajmiłam ze śmiechem.
- Uznałem, że muszę podjąć takie ryzyko. Jest tu oprócz mnie trzydziestu trzech chłopaków. Jak inaczej miałbym sprawić, żebyś mnie zapamiętała?
5.
- Nie wydaje ci się, że mrugnięcie to zbyt zuchwały gest? - zapytałam cicho.
- Jaka księżniczka chciałaby mieć u boku mężczyznę, który nie jest zuchwały?
- W ogóle nie martwisz się nadmierną pewnością siebie, prawda? - Uniosłam brwi z rozbawieniem.
- Nie. Taki właśnie jestem i nie zamierzam niczego przed tobą ukrywać.

6.
- (...) Nie potrafię zachowywać się głupio.
- Tak w sumie...
- Ani słowa! 
Uśmiechnął się złośliwie i wypił jechę trochę wina.
- Jesteś okropny. Po co ja w ogóle zawracam sobie tobą głowę?

7.
- (...) Widzisz, tu wystarczy tylko patrzeć na linie i policzyć różne rzeczy.
- Fuj, liczenie. I bez tego mam dość matematyki.
Roześmiał się.
- To bardzo przyjemna matematyka.
- Przyjemna matematyka to oksymoron.

8. 
Jeden wróbel w garści jest lepszy niż stada gołębi na dachu.
9.
- Nie spodziewałam się tego. To były szparagi... On naprawdę uderzył kogoś z powodu warzywa.
Kile roześmiał się.
- Widzisz, dlatego należy trzymać się masła.
- Och. ty i twoje głupie masło.
10.
- dlaczego właściwie wcześniej nie rozmawialiśmy? To takie łatwe.
Wzruszył ramionami.
- To ty tudaj rządzisz. Jak myślisz? 


To by było na tyle z cytatów. Oczywiście jest jeszcze więcej takich cudownych cytatów i fragmentów, lecz ja jak zwykle zdecydowałam się tylko na 10. Myślę, że niektóre zapadną wam w pamięci tak jak mnie. 
Papatki... ♥♥♥

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 kraina książek , Blogger