15:38

Niezgodna - Veronica Roth

Ta książka od jakiegoś czasu mnie prześladuje. Każdy o niej opowiada. podobnie jak o filmie. Nie wytrzymałam. Musiałam ją przeczytać. Tak więc udałam się do miejscowej biblioteki i ją wypożyczyłam. Tak jak każdy mówił, że jest świetna to się z tym zgodzę.

Beatrice kończy 16 lat, a ten wiek oznacza, że musi przejść przez test, który ma ją przydzielić do jednej z 5 frakcji na jakie jest podzielony jej świat. Altruizm, Nieustraszoność, Erudycja, Prawość, Serdeczność. Test nie jest bazowany na 5 różnych ścieżkach tylko na 7. Dwie pozostałe to bezfarkcyjny i niezgodny. Osoba, która jest bezfrakcyjna nie pasuje do żadnej z pięciu frakcji i musi mieszkać na ulicach miasta. Ci którzy zostali przydzieleni do przynajmniej dwóch frakcji są niezgodni.
Gdy Beatrice przechodzi swój test wyniki są zaskakujące dla osoby, która ten test przeprowadzała. Niestety, dziewczyna pasuje do 3 frakcji co oznacza, że jest Niezgodna. A co oznacza Niezgodność? Taką osobę należy usunąć.
Ostatecznie wybiera Nieustraszoność. Lecz czy to był dobry wybór? W Nieustraszoności musi zmierzyć się z własnym strachem. Okres próbny w Nieustaszoności to ciągłe walki między sobą do polewu krwi i nauka władania bronią.
Oczywiście nie obyłoby się bez wątku miłosnego. We frakcji poznaje tajemniczego Cztery, który początkowo jest trenerem. Dogląda nowych i uczy podstawowych rzeczy nowych uczestników. Po jakimś czasie między tą dwójką dochodzi do przyjaźni.

Jak potoczą się jej dalsze losy?
Czy sprosta nowemu zadaniu?
Z czym przyjdzie jej walczyć?
I czy zostanie Nieustraszoną?

Okładka



Okładkowe informacje:

Altruizm (bezinteresowność), 
Nieustraszoność (odwaga), Erudycja (inteligencja), 
Prawość (uczciwość), Serdeczność (życzliwość) 
to pięć frakcji, na które podzielone jest 
społeczeństwo zbudowane na ruinach Chicago.
Każdy szesnastolatek przechodzi
test predyspozycji, a potem w krwawej
ceremonii musi wybrać frakcję.
Ten, kto łączy cechy charakteru kilku frakcji,
jest niezgodny - i musi być wyeliminowany...

Szesnastoletnia Beatrice dokonuje wyboru,
który zaskoczy wszystkich, nawet ją samą.
Porzuca Altruizm i swoją rodzinę, by jako Tris
stać się twardą, niebezpieczną Nieustraszoną.
Będzie musiała przejść brutalne szkolenie,
zmierzyć się ze swoimi najgłębszymi lękami,
nauczyć się ufać innym nowicjuszom
i przekonać się, czy w nowym życiu,
jakie wybrała, jest miejsce na miłość.

Tymczasem wybucha
krwawa walka między frakcjami.
A Tris ma tajemnicę, której musi strzec
przed wszystkimi, bo wie,
że jej odkrycie oznacza dla niej śmierć...

***

Najlepsza książka 2011 (przed Hurukim Murakamim!)
według czytelników największego portalu czytelniczego świata
Goodreads: prawie 45 000 entuzjastycznych ocen,
ponad 9 000 recenzji
2. miejsce wśród najlepszych e-booków 2011 Amazonu
Jedna z 10 najlepszych powieści młodzieżowych 2011 Amazonu
Jedna z 15 najlepszych powieści młodzieżowych 2011 "Publishers Weekly"


Prawa do tłumaczenia sprzedane do 30 krajów!
Bestseller z Top 10 "New York Times" przez 11 tygodni!
Summit Entertaiment - producent Zmierzchu - realizuje film!

Dla tych, którzy zakochali się w Igrzyskach śmierci
i nie boją się stawić czoło okrutnym testom siły i odwagi,
nagrodą jest ta niesamowita, nieprzewidywalna
podróż z Niezgodną, podróż, z której nie da się zawrócić.
"Publishers Weekly"

Zarówno Niezgodna, jak  Igrzyska śmierci przemawiają
do wyobraźni swoją oryginalnością i postaciami
 bohaterek-narratorek - nie konwencjonalnych miłych dziewczynek,
lecz twardych, ostrych młodych kobiet. Obie zaczynają
od publicznego rytuału, który zdeterminuje ich przyszłość.
I obie muszą wziąć udział w krwawej walce,
która rozgrywa się na oczach wszystkich.
"New York Times Book Review"

Niezgodna to wielka metafora dojrzewania
- testy młodych gohaterów to testy, jakie przechodzi każdy,
kto wkracza w dorosłość.
"Wall Street Journal"

♥♥♥

Mi Niezgodną czytało się bardzo przyjemnie, pomijając fakt, że przeczytałam ją w trzy dni.
Tutaj każdy znajdzie coś dla siebie: miłość, przyjaźń, zaufanie, fantastyka. Nie mogę się doczekać aż uda mi się zdobyć i przeczytać kolejne tomy, bo wiem, że będzie to niesamowita przygoda.

Buziaki i papa... 💜

3 komentarze:

  1. Ja strasznie nie lubię tej trylogii 😂 Jest strasznie słaba, czytając Wierną tak się wynudziłam jak nigdy 😊 Ale wiem, że Niezgodna ma wielu fanów. Cieplutko pozdrawiam ❤️

    OdpowiedzUsuń
  2. Mi się w miarę podobała ta trylogia, ale nie przepadałam za Tris i czytałam lepiej wykreowane bohaterki;/ Gdzieś w niektórych momentach mi przeszkadzała ;( Jak zwykle w książkach uwielbiam "czarne charaktery" i w tym przypadku był to Peter i na koniec był "odmieniony" co mnie urzekło jeszcze bardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przyznam szczerze, że "Niezgodna" (w sensie pierwszy tom) mnie nie porwała. Oceniłbym tę książkę jako przeciętną. Cieszę się, natomiast, że nie skreśliłem jej po pierwszej książce, ponieważ "Zbuntowana" i "Wierna" są świetne. :D

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 kraina książek , Blogger